تاثير سيستم هاي سرمايشي و تهويه مطبوع در ابتلا به كرونا

۴۰ بازديد

همانطور كه ميدانيد از مهمترين دغدغه هاي ايروزها در بين مردم سرتاسر دنيا ويروس كرونا (كوويد ۱۹) ميباشد كه روزانه بسياري از افراد مبتلا و تعداد زيادي هم متاسفانه در اثر اين ويروش كشته ميشوند 

معمولا طرز كار سيستم هاي تهويه مطبوع به اين صورت است كه ابتدا هواي محيط را گرفته از روي فيلترهاي دستگاه عبور داده، بسته به انتخاب ما دماي آن را كاهش داده يا گرم ميكند و سپس به محيط برميگرداند . بنابرين لازم است تا مسائل مختلفي كه ممكن است در زندگي روزمره ما باعث تكثير و انتشار اين ويروس شوند آشنا شويد و اطلاعات كافي كسب كنيد تا درصد احتمال ابتلا به اين ويروس را كاهش دهيد .

از سوالاتي كه ممكن است برايتان  به خصوص در اين فصل از سال كه بيشتر از كولرها، فن كويل و سيستم هاي سرمايش استفاده ميكنيد پيش آيد اين است كه آيا دستگاه تهويه مطبوع ميتواند به انتشار ويروس كمك كرده وچگونه مي تواند در اين  انتشار يا عدم انتشار موثر باشد؟

بر اساس آخرين تحقيقات و پژوهش ها اين ويروس به دليل اين كه سبك بوده به راحتي ميتواند در هوا معلق مانده و  از طريق هوا پخش شده و از فردي به فرد ديگر منتقل شود . بنابرين در محيط هاي بسته كه جريان هوا وجود ندارد اين مساله نگران كننده تر خواهد شد .

اكنون اين سوال پيش مي آيد كه نحوه ي انتشار ويروس توسط دستگاه تهويه مطبوع به چه صورت است ؟

هنگامي كه در خارج از خانه و در محيط هاي آلوده تردد ميكنيم . ويروس بر روي لباس هايمان، كفش ،كيف ، گوشي موبايل و به خصوص ماسك ما مينشيند و با خود آن را به محيط هايي كه ميرويم حمل ميكنيم .

اگر شما در اثر تماس با اين ويروس ها و قرار گيري در محيطي كه افراد مبتلا قرار دارند، مبتلا شده و يا ناقل بيماري شويد، سپس وارد محيطي شويد كه در آن دستگاه تهويه مطبوع كار ميكند، ويروس ها به راحتي از روي سطوح يا از طريق تنفس شما و يا افراد بيمار در هواي محيط پخش ميشوند و كل هوا را آلوده ميكنند  و تمامي افراد حاضر در محيط را در معرض ويروس قرار  خواهد داد.

راهكار استفاده ي ايمن از فن كويل و دستگاه هاي تهويه مطبوع در دوران كرونا چيست؟ 

شما ميتوانيد بر اساس نوع و مدل سيستم تهويه خود مقداري هواي تازه را وارد سيستم نماييد تا هواي محيط  در چرخش باشد.

و اگر اين امكان را نداريد به كمك يك هواساز هواي محيط را تخليه  كرده و بعد هواي خروجي  را از يك فيلتر تصفيه كننده و يا كيسه عبور دهيد و سعي كنيد حداقل 30% هواي تازه به محيط برگردانده شود.در حال حاضر و با توجه به شرايط ايمن ترين روش همين راهكار ميباشد .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.